Home » اخبار داغ روز » فواید دوچرخه سواری برای سلامتی بدن انسان

فواید دوچرخه سواری برای سلامتی بدن انسان

دوچرخه سواری

هفت فایده دوچرخه سواری برای سلامتی بدن | دوچرخه سواری چه فوایدی دارد؟ | آیا دوچرخه سواری فایده ای دارد؟ | دوچرخه سواری و مصرف کالری | سلامتی بیشتر با دوچرخه سواری

هفت فایده دوچرخه سواری برای سلامتی بدن | دوچرخه سواری چه فوایدی دارد؟ | آیا دوچرخه سواری فایده ای دارد؟ | دوچرخه سواری و مصرف کالری | سلامتی بیشتر با دوچرخه سواری

۱٫ سلامت قلب: دو‌چرخه‌سواری نه‌تنها به تناسب اندام فرد کمک شایان توجهی می‌کند، بلکه موجب می‌شود تا اندام و اعضای قلبی‌-‌عروقی‌ سالم و قبراق شوند. قابل‌توجه این‌که دوچرخه‌سواری می‌تواند به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌–‌عروقی بینجامد.

۲٫ تقویت عضلات: دوچرخه‌سواری منافع شایانی برای تقویت و ساخت عضلات بدن بالاخص در نیم‌تنه پایینی دارد. به اعتقاد متخصصان دوچرخه‌سواری بهترین ورزش برای تقویت پاها و عضلات پشت است، به نحوی‌که با حداقل فشار وارده به افزایش فعالیت این اندام‌ها منتج می‌شود و بدون بروز آسیب دیدگی آنها را فعال نگاه می‌دارد.

۳٫ منافع برای کمر: دوچرخه‌سواری برای کمر مفید است. از آنجایی که دوچرخه‌سواری به سوزاندن زیاد کالری و در نتیجه کاهش وزن فرد می‌انجامد می‌تواند سلامت کمر و ستون فقرات را تضمین نماید. زمانی که سرعت رکاب‌زنی فرد زیاد می‌شود کالری‌های بیشتری سوزانده و سریع‌تر به تناسب اندام می‌رسد. دقت داشته باشید که حتی پس از اتمام فعالیت، میزان سوخت‌و‌ساز بدن فرد رکاب‌زن افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند که از دیگر عوامل کلیدی در سلامت جسمی فرد به‌حساب می‌آید.

۴٫طول عمر: اگر به دنبال افزایش عمر خود هستید حتماً باید برنامه دوچرخه‌سواری را در زندگی‌تان بگنجانید. با استناد به تحقیقات دانشمندان مشخص شده است که دوچرخهسواری یکی از بهترین راه کارها در افزایش عمر آدمی است. حتی با در نظر گرفتن مخاطراتی چون تصادف، زمین خوردن و شکستگی استخوان‌های دست‌و‌پا نیز استفاده صحیح از دوچرخه و داشتن کلاه مخصوص در حین سواری می‌تواند متضمن ایمنی و سلامتی و طول عمر فرد باشد.

۵٫ هماهنگی اندام‌ها: راندن دوچرخه می‌تواند موجب بروز هماهنگی بین اندام‌های بدن آدمی شود. به این ترتیب که رکاب‌زنی با پا و راندن وسیله با دست موجب افزایش هماهنگی بین دست‌ها و پاها می‌شود.

۶٫ سلامت ذهنی: نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد که استفاده مداوم از دوچرخه می‌تواند ارتباط مستقیمی با سلامت ذهنی افراد داشته باشد.
۷٫ افزایش ایمنی بدن: محققان دریافته‌اند که دوچرخه‌سواری به افزایش مقاومت و بالارفتن سطح ایمنی بدن انسان کمک می‌کند. برطبق تحقیقات آنها بدن دوچرخه‌سواران مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌های خطرناکی چون سرطان از خود نشان داده است.
(شماره ۶۳ مجله سرعت با تشکر از آقای ملک‌محمدی)

About مدیر

من علیرضا نویسنده سایت آریافان هستم. سینما، بازیهای کامپیوتری و موضوعات مربوط به سلبریتی ها و خلاصه مطالب فان از علاقه مندی ها من است. لطفاً مطالب من را در آریافان دنبال کنید و برای ارتباط با ما از فرم تماس با ما موجود در سایت استفاده کنید.

Check Also

آسانسور والیبال

بازیکن والیبال پیکان و اتهام تعرض جنسی

امروز سایت جهانی والیبال در این آدرس  خبری را از سوء استفاده جنسی از یک …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً تکمیل کنید *