Home » آرایش و زیبایی » علت ایجاد جوش های سرسیاه روی بینی

علت ایجاد جوش های سرسیاه روی بینی

جوش های سرسیاه

علت جوشهای سر سیاه | جوشهای سرسیاه روی بینی | درمان خانگی جوشهای سرسیاه | راه های درمان جوشهای سرسیاه جوشهای سرسیاه | جوش صورت | درمان جوش صورت | رفع جوش بینی | اریا فان | بهداست و سلامت

علت ایجاد جوش های سرسیاه و راه درمان آنها

به سایت تفریحی آریا فان خوش آمدید.

اگر در زمان مشاهده عکس ها مشکلی وجود داشت روِی عکس مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید . دقت داشته باشید که تصاویر در سایز کوچکتر قرار گرفته اند , برای مشاهده سایز اصلی تصاویر و ذخیره روی کامپیوتر از Save image As مرورگر خود استفاده کنید.
. . . . . . . . . .

جوش‌های سرسیاه

علت جوشهای سر سیاه | جوشهای سرسیاه روی بینی | درمان خانگی جوشهای سرسیاه | راه های درمان جوشهای سرسیاه جوشهای سرسیاه | جوش صورت | درمان جوش صورت | رفع جوش بینی | اریا فان | بهداست و سلامت

جوش‌های سرسیاه به دلیل چربی پوست به وجود می‌آیند و معمولا در مردان شایع‌تر است و این نوع جوش‌ها در سنین بلوغ نیز به دلیل تغییرات هورمونی بوجود می‌آیند. روش‌های درمانی خوراکی، موضعی و فیزیکی را از راه‌های درمان جوش‌های سرسیاه میباشند. بهترین راه درمان این جوش‌ها تخلیه بوسیله پزشک است. بهترین راه پیشگیری از بروز جوش‌های سرسیاه را شست‌وشوی مداوم صورت، عدم مصرف غذای چرب، مانده و تنقلات دانست.

به منظور تخلیه فیزیکی ابتدا صورت را با آب گرم و صابون بشویید و ۵دقیقه با آبگرم صورت را کمپرس نمایید تا کومدونها نرم شوندو سپس با وسیله ای بنام تیر کومدون یا سر لوله خود کار با فشار منظم ویکنواخت با دست محتویات را خالی نمایید و در صورتیکه محتویات سفت باشد توسط پزشک با سر سوزن یا پیستوری شماره ۱۱نوک کومدونها را برداشت وبا روش فوق انرا تخلیه کرد.

عوامل ایجاد جوش : یبوست، کم خونی، تغذیه نادرست و استرس

 از مصرف کردن موادقندی و چرب خودداری کنند و در رژیم غذایی روزانه از آب، سبزی و میوه های تازه به جای شیرینی، شکلات و غذاهای سرخ شده و پرادویه استفاده کنند.
ویتامین های C, E, B, A در درمان کردن جوش تأثیرخوبی دارد این ویتامین ها را در سبزی ها، میوه ها، سبوس غلات و جگر وجوددارد.

جوش صورت را با نوک ناخن تان تحریک نکرده و آن را جدا نکنید. قشری که روی جوش را پوشانده محافظ پوست است و نمی گذارد آلودگی ها وارد پوست شود. این قشر اگر از بین برود جوش عفونی می شود و حتی پس از بهبود جوش جای آن در صورت می ماند.

با صابون های ضدعفونی کننده پوست تان را تمیز کنید و روی جوشها را پاک کنید تا ازگسترش آن جلوگیری شود.
برای اینکه پوستان جوش نزد باید چربی ها را از سطح پوست پاک کنید. هر روز صبح و آخر شب پوست صورتتان را شسته و پاک کنید بهتر است برای اینکه همه پوستتان را تمیز کنید و هم دانه های سرسیاه را از بین ببرید، از صابونهای ضدعفونی کننده استفاده کنید.

اگر می خواهید پوست صورتتان صاف و درخشان باشد باید به کمک پوست سر و موهایتان بروید زیرا ارتباط مستقیم و تنگاتنگی میان این دو وجود دارد. اگر موهایتان شوره می زند و یا بیش از اندازه چرب است از سرکه سیب یا آب لیموترش استفاده کنید.

هر وقت می خواهیدبه پاک سازی پوست و سرتان بپردازید به یاد داشته باشید که باید اول از همه دستتان عاری از هرگونه میکروب و آلودگی باشد.

وجود نقاط عفونی در بدن موجب بروز جوش می شود به این علت به سلامت دندانها توجه کنید.
داشتن آرامش عصبی باعث می شود که پوست تان صاف باشد. تا می توانید ورزش کنید.

از خوردن آجیل، سس، ادویه، غذاهای سرخ شده، شکلات، کاکائو، بستنی، شیرینی،نوشابه های گازدار، پنیرهای چرب، قهوه و چای داغ پرهیز کنید زیرا این مواد باعث افزایش جوش در صورت خواهدشد.

 انگور :

دو حبه انگور را شسته و تمیز کرده و آنها را از وسط به دو نیم کنید، تکه های برش داده شده را به تمام سطح پوست خود بمالید. سپس برای حفظ خواص آن در منافذ پوست صورت را با آب سرد بشویید.

 برای اینکه جوش های سر سیاه را خالی کنید بهتر است یک دستمال کاغذی را بین ناخن های انگشت خود قرار دهید و محل سر سیاه را بفشارید تا محتویات این جوش های خالی شوند و در ضمن اینکه خالی می شوند محتویاتشان با نقاط دیگر پوست صورت تان تماس ندارند و قرمز نیز نمی شوند زیرا از دستمال کاغذی جهت این کار استفاده می کنید. شما حتما باید این جوش های سر سیاه را خالی کنید زیرا در غیر این صورت ظاهری زشت را به صورت شما می بخشند.

   توصیه می کنیم ویتامین سی یا آبلیمو را برپوست خود امتحان کنید ا ین ماسک طبیعی را به مدت ۱۵ دقیقه بر پوست شما باشد تا تاثیر آن را مشاهده کنید. سپس صورت تان را بشویید وبا یک حوله خشک و تمیز خشک کنید. و در نهایت صورت خود را با گلاب بشویید.

About مدیر

من علیرضا نویسنده سایت آریافان هستم. سینما، بازیهای کامپیوتری و موضوعات مربوط به سلبریتی ها و خلاصه مطالب فان از علاقه مندی ها من است. لطفاً مطالب من را در آریافان دنبال کنید و برای ارتباط با ما از فرم تماس با ما موجود در سایت استفاده کنید.

Check Also

آرایش به سبک دانشجویی !!!

آرایش دانشجو به سبک یک دانشجو آرایش کنید !!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً تکمیل کنید *